6 Kasım 2010 Cumartesi

İlk derslerden notlar

Derste ilk öğrendiğimiz kalıplar isim sormak,nereli olduğunu sormak,nerede oturduğunu sormak gibi basit cümlelerdi.
A:Wie hiBen Sie?
B:Ich heiBe Ahmet.

ODER


A:Wer sind Sie?
B:Ich bin Pelin.

ODER


A:Wie ist Ihr Vor und Nachname?
B:Mein Vorname ist Kerime und mein Nachname ist Sakız.


A:Wo wohnen Sie?
(Nerede oturuyorsunuz?)
B:Ich wohne in Bursa.
(Ben Bursa'da oturuyorum.)

A:Woher kommen Sie?
(Nerelisin?)
B:Ich komme aus İzmir.
(Ben İzmir'denim.)


A:Wo arbeiten Sie?
(Nerede çalışıyorsunuz?)
B:Ich arbeite bei Renault.
(Renault ta çalışıyorum.)
B:Ich arbeite nicht.
(Çalışmıyorum.)                                      

A:Wo studieren Sie?
(Nerede okuyorsunuz?)
B:Ich studiere an der Uludağ Universitat.(Universitat taki son hecede bulunan a nın üstünde iki nokta var,böyle olunca harf a değilde e diye okunuyor.)
(Ben Uludağ Üniversite'sinde okuyorum.)


A:Was studieren Sie?
(Ne okuyorsunuz?)
B:Ich studiere DaF.(DaF:Deutsch als Fremdsprache)
(Almanca okuyorum.)

A:Was ist Ihre Nationalitat?(Nationalitat ın son a sının üstünde umlaud yani iki nokta var.)
(Nasyonaliteniz ne?)
B:Ich bin Türke/Türkin.(Ben Türk'üm.)
Türke:Türk(erkek)
Türkin:Türk(bayan)


A:Was sind Sie von Beruf? oder A:Was machen Sie beruflich? oder A:Was ist Ihr Beruf?
(Ne iş yapıyorsunuz?,Mesleğiniz ne?)
B:Ich bin Lehrerin.(Ben (bayan)öğretmenim.)

A:Welche Sprachen sprechen Sie? oder A:Welche Sprachen können Sie?
(Hangi dilleri konuşa biliyorsunuz? yada Hangi dilleri biliyorsunuz?)
B:Ich spreche Türkisch,Englisch und ein bisschen Deutsch.
(Ben Türkçe,İngilizce ve birazda Almanca konuşuyorum.)


A:Wie geht es Ihnen?
(Nasılsınız?)
B:Mir geht es gut. oder Es geht mir gut.
(İyiyim yada iyigidiyor gibi bir anlamı var.)
B:Danke,gut.Und Ihnen?
(teşekkürler,iyiyim.Peki ya siz?)

Selamlaşmak için belli başlı kalıplar kullanıyor Almanlar:

Hallo!(merhaba)
(Guten) Tag!(İyi günler)
Guten Morgen!(günaydın)
Guten Abend!(İyi akşamlar)
Guten Nacht!(iyi geceler)
GrüB dich!
GrüB Gott!


Tschüs!
(Auf) Wiedersehen!
Bis bald!(sonra görüşürüz.)
Bis morgen!(yarın görüşürüz.)

Freut mich!(tanıştığıma memnun oldum.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder