8 Kasım 2010 Pazartesi

Wohin gehst du am Wochenende?

(Haftasonu nereye gidiyorsun?)
Cevabı verirken kullanacağımız ismin artikeline o kelimenin alması gereken ek değişiyor.

Eğer ismimiz das artikeli içeriyorsa;

das Kino:Ich gehe ins Kino.
das Café:Ich gehe ins Café.
das Museum:Ich gehe ins Museum.
das Theater:Ich gehe ins Theater.
das Zentrum:Ich gehe ins Zentrum.
das Konzert:Ich gehe ins Konzert.
das Restaurant:Ich gehe ins Restaurant.          şeklinde yazılıyor.


Eğer ismimiz die artikelini alıyorsa;

die Stadt:Ich gehe in die Stadt.
die Disko:Ich gehe in die Disko.
die Bar:Ich gehe in die Bar.
die Bibliothek:Ich gehe in die Bibliothek.         şeklinde yazılır.


Eğer ismimiz der artikelini alıyorsa;

der Supermarkt:Ich gehe in den Supermarkt.
der Kurs:Ich gehe in den Kurs.
der Englischkurs:Ich gehe in den Englischkurs.
der Zoo:Ich gehe in den Zoo.                              şeklinde yazılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder